lauantai 27. marraskuuta 2010

hukassa

Muuttamisen jälkeisessä elämässä on rasittavaa, kun ei löydä tavaroita. Tänään olen hakenut adventtikynttelikköä ja katsonut samat paikat moneen kertaan. Kyllähän se löytyi, kun aikani komppasin, ja ihan loogisesta paikastakin. Sitten pengoin kynttelikköön kuuluvaa muuntajaa, joka lopulta löytyi ulkovarastosta. Harmikseni kynttelikön lamput eivät pala samalla tavalla. Ne on jotain eri wattia, vissiin? Luotan Peräläisen osaavan neuvoa minua kaupassa, että löydän kauniisti palavat uudet lamput.

Olen viikkokaupalla hakenut korvistelinettäni, jossa oli lukusia korviksia kiinni. Makasin jo yläkerran lattialla ja katselin sängyn allekin. Eipä ollut. Melkein aloin itkemään.  Ne eivät ilmeisestikään ole enää raidallisessa pahvilaatikossa, vaan olen siirtänyt ne sieltä jonnekin. Mikähän olisi se järkevä jonnekin, johon olen laittanut ne? Korvisten katoaminen harmittaa minua tosi paljon, koska tykkään käyttää päivittäin erilaisia korviksia.

En olisi uskonut, että ulkosaunan lämmitys tuottaa minulle näin paljon iloa talvellakin. On mukava valmistella puuhaa jo päivällä kantamalla puita saunalle,  ladata ne kiukaan ja padan alle  odottamaan lämmitystä. Vedet nostan saunan vieressä olevasta kaivosta. Pimeällä käyn lyhtyjen loistaessa pihalla lisäämässä puita pesään ja odotan lämpiämistä. Sitten kipaisen pakkasessa kuumaan saunaan.

Mukavaa lauantai-iltaa muillekin.

3 kommenttia:

  1. Ällös muuta sano, mitään ei enää löydä entisestä paikasta, eikä muista minne ne nyt on pannut:) Muuttamisen varjopuolia, mutta onneksi iloja on enemmän!
    Lauantai-saunassa käytiin mekin juuri äsken.

    VastaaPoista
  2. Kuulosti niin hyvältä tuo saunan lämmitys, että olisin voinut tulla messiin. =)
    -SatuSanna

    VastaaPoista
  3. Mielelläni otan saunaseuraa. Puusaunassa on kyllä ihna erilaiset löylyt kuin sähkösaunassa, nyt pakkasella varsin kosteaa. Saunomisen välillä seisoin alasti lumisateessa, mielenkiintoinen kokemus sekin.

    VastaaPoista