sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

kellonajoista

Tämä kellon viisareiden siirtely suorastaan kiukuttaa minua. Ei ihminen ole mikään kone, joka alkaa heti toimia uuden kellonajan mukaan. Minulla ei onneksi ole samaa ongelmaa kuin töissä käyvillä, joiden täytyy herätä kukonlaulun aikaan keretäkseen ajoissa sorvin ääreen. Mutta kyllä minua ottaa pattiin, että entisen kello 10 sijaan kello onkin jo 11 ennen kuin saan kammettua itseni sängystä ylös. Siihen kun lisätään pari tuntia aamutoimia onkin jo iltapäivä ja syyttäjä päässäni moittii minua aina vaan laiskemmaksi ihmiseksi, mikä alkaa jo vaikuttaa henkiseen hyvinvointiinkin.

Mikä hitto meillä suomalaisilla on, että pitää olla kaikessa niin muun Euroopan nuoleskelijoita, ettei voida tehdä päätöstä, että eletään jonkun pysyvän kellon ajan mukaan. Putin teki viisaasti määrätessään taannoin, että Venäjällä on vastedes nykyinen kesäaika ja sillä piste.

Päivää ilahduttaa pieni koira, jota pitää lämmittää sylissä, kun se tulee ulkoa sisään ja kitisee viluissaan.

1 kommentti:

  1. Ulkona on todella kylmä, vaikka aurinko paistaakin ja vaikka siirryttiin kesäaikaan. Olen täysin samaa mieltä kanssasi viisareitten kääntelyn tarpeettomuudesta ja yleensäkin elämää hankaloittavasta vaikutuksesta. Kestää aikansa, ennenkuin sisäinen kello ehtii mukaan, jos ehtii. minulla ei kyllä ehdi. Ja turhan aikaisin keväällä tämä muutos tehdään. Se oli ennen vasta huhtikuussa, jos en väärin muista, se sopi paremmin, samoin normaaliajan palautus oli ennen syyskuussa, nyt vasta lokakuussa. Hyvää sunnuntain jatkoa kuitenkin!

    VastaaPoista